torsdag 13 oktober 2011

Änglatrumpet och äldrevård.


Undrar just varför det kan bli olika färger på blommorna som kommer från samma stjälk?Den ena ljusgul och den andra ljusorange.Hur som helst,vackra är dom i alla fall och jättestora.
Varit och hälsat på min gamla mor idag.Blir alltid lika ledsen av att behöva se henne ligga så där.Hon snackar en obegriplig rotvälska och tittar inte på mej en gång.Tror inte hon känner igen mej.det har hon nog inte gjort de senaste 5-6 åren.Jag känner mej så otillräcklig,jag skulle vilja kunna tränga igenom bubblan hon lever i.Bara för att kunna få någon liten stund av kontakt.Hon är bara ett kolli,som de byter blöjor på och matar.Sedan ligger hon där i sin ensamhet.Det är så fruktansvärt att se,hon som alltid var i farten osv.Orkar inte skriva mer om det,mina ögon är fulla av tårar.Varför är livet så grymt?

1 kommentar:

  1. Ja du, den som det visste. Min mormor var likadan i slutet på 90 talet, men jag tror att hon kände igen min mamma iaf. Hoppas verkligen dom hittar ett botemedel mot demens.

    SvaraRadera