tisdag 27 december 2011

Tusenskönor och grankottar

Tänk att kunna plocka tusenskönor den 27 december.det kan jag inte minnas att jag gjort förut.Förra året hade vi en meter snö.så då plockade jag inga blommor i alla fall.

Så har då hackspetten slagit till igen.En hel kasse full med grankottar, har jag plockat upp i min trädgård.Jag har bara en gran i utkanten av min trädgård,men dessa låg under två av mina stora askar.Har sett hackspetten komma flygande med dem från granskogen,som ligger ett par hundra meter härifrån.Vad stark han måste vara?Men inte har jag gett honom tillåtelse att sitta i min trädgård och äta upp fröna.Tycker kanske att han har en fin utsikt härifrån,man vet aldrig.de brinner bra i alla fall.

Här syns mina övervintrande pelargoner.Tycker det ser mer ut som en tidig vårdag än en decemberdag.Ser att mina syrener är fulla med knoppar.Bara dom inte fryser bort om det blir kallt.Men fåglarna äter för fullt,solrosfrö,äpplen,talgbollar o nötter är mums för de små liven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar