tisdag 29 november 2011

Julmarknad och lussekatter.

Mitt bord på julmarknaden.Grishuvudet av Rosa Ljung fick jag ta med mej hem igen.Men det kanske går nästa gång.Det är ganska häftigt faktiskt.Massor med folk hela tiden och det var verkligen roligt.Trött,trött när jag kom hem.Tänk vad folk köper mycket onödigt.300:- för en granrisbock,som är slut efter jul.Ja han som sålde blev nog glad.Klart det är mycket arbete med en sådan,men vad skall man ha den till?Prydnad?Jag vet inte.Men smaken är som baken,delad.

Här sitter tomten Åberg och ler,men godiset han hade var stenhårt.



                                                                                                                                                                                   Så blev det söndag och eftersom jag inte hunnit med att baka lussekatter till 1.a                                                                        advent,så fick det bli då.Frysen full med lussekatter och det skall räcka till nyår.
Har haft en enorm blåst i flera dagar,trodde nästan att strömmen skulle försvinna.Men det klarade sej den här gången.Plockade upp tre skottkärror med nerblåsta grenar(från mina stora askar) i min trädgård.
Tänk vad mycket man har hunnit med den här hösten,skönt att det inte kommit någon snö än.Kan gärna vänta till jul.
Broderade färdigt min julgardin idag och den åker upp  i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar