torsdag 1 december 2011

Omberg , Barnamordskorset och Kungasalen

Har letat på goggle om sägner och sagor från Omberg.Hittade massor,men det mesta visste jag redan.Däremot hittade jag något om Barnamordskorset utanför Ödeshög, något som jag inte hört talas om.Måste åka dit och se om jag känner något, eftersom jag är extra känsligt mot  sådant.Har upplevt en hel del oförklarliga saker i mitt liv.Inte alls skrämmande utan bara spännande i mitt tycke.
Var ensam kvar i kungasalen på Bjälboättens palats(efter Gammeljul,som jag jobbat på i 9 år) en sen vinterkväll. Det viskades och prasslade i hörnen,det slog i borden,det fläktade runt om mej,det blåste mej i nacken ,skuggor kom och gick,skrik,slammer och allmänt oväsen.
Det blev för mycket för mej till slut.Så jag lämnade dom,så de fick ha sitt gästabud för sej själva.Antagligen var det det dom ville.Enda gången jag tyckt att sånt har varit obehagligt.
Annars tycker jag att ockultism är spännande.Det finns så mycket som vi människor inte har en aning om.Andra dimensioner t.ex.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar