torsdag 15 mars 2012

Åter på fältet.


Efter en tids stressande,är jag åter på bloggen.Inhandlade en ny laptop,så nu skall det väl fungera ett tag igen.
våren är på gång,såg tre sånglärkor och en hel flock med tofsvipor igår,Vintergäck och snödroppar blommar för fullt.Håller alla tummar jag har,för att det skall förbli vår nu,ingen mer kyla och snö.Den 18 mars förra året använde vi snöslungan här.Att man bara stod ut med dessa två snörika vintrar.Denna vintern har varit toppen.
På min promenad i skogen,kom jag att tänka på en sak.Det är så otroligt TYST i skogen.Var är alla djur och fåglar??Har vi utrotat allt liv eller??Hörde bara en skogsduva och en korp på långt håll.Förut om åren har man hört orrarna spela,men inte de senaste åren.
Var hos min dotter idag och hade hoppats att disken skulle vara klar när jag kom hem.Men det var väl till att hoppas för mycket.Det händer inte mycket när jag inte är hemma.Lägg sedan till att han gick och lade sig vid 17 tiden,så kan ni kanske förstå hur jag har det.jag känner mig ensamstående halva dygnet.Undrar just vad man kan kalla det?
VAR HÄLSAD MODER JORD,

1 kommentar:

  1. Jag tycker också det är tystare än förr. Det har varit väldigt lite fåglar kring fågelbordet i vinter. Läste för några veckor sedan att det blivit ont om Grönfinkar - kanske fågelinfluensa på gång? Känns olustigt. Koltrasten sjunger i alla fall för full hals varje morgon som tur är.
    För övrigt har jag en karl som jobbar natt alltid, mån-fre och som dessutom har MS och därför är konstant trött. Karln-på-soffan-änka kallar jag mig i alla fall.

    SvaraRadera