lördag 17 mars 2012

Vätterns blå vatten.


Tänk vad fantastiskt blått vattnet är i Vättern.Det går en sägen om att det skall ligga en blå sten i Vättern och därför är vattnet så blått.En dag var det någon som plockade upp denna sten och vattnet blev alldeles grått,då kastade han tillbaka stenen igen och se vattnet blev åter blått.Roligt med sägner,de har säkert blivit förvanskade under årens lopp,men en liten gnutta sanning finns det säkert i dom.
Den andra bilden tycker jag är fantastisk.bara se hur trädets rötter räcker ända ner till marken,undrar just hur länge det orkar att hålla sig kvar där uppe på toppen.Jag återkommer alltid till ,att säga,att naturen är fantastisk.Ju äldre man blir desto mer fantastisk tycker man att den är.Såg både bofinkar och bergfinkar idag.Vintergäcken jag satte i höstas, blommar för fullt.
Nu skall jag inta ryggläge alldeles strax.Efter två nätters dåliga sömn,så borde väl den här bli bättre.Skall förbereda mina öron för det danska språket tills i morgon. Måste liksom ställa om dom lite.
ha en bra helg alla.
VAR HÄLSAD MODER JORD!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar