torsdag 22 mars 2012

Här behövs inget gym.

Så var det då dags för ett rejält träningspass,som alltid inträffar vid denna tiden på året.Veden skall sågas och klyvas för att sedan ligga och torka tills nästa träningspass infinner sig.Till sommaren,när veden är torr,skall den sedan förflyttas in i vedskjulet.Gubben sågar av stockarna med motorsåg(då stannar både jag och katterna inomhus och sedan får jag träda in i arbetet.Till sommaren,när veden är torr,skall den sedan förflyttas in i vedskjulet.Jag klyver kubbarna och gubben kör fram dom till mig.Vi har nämligen kommit på att det är enklare att förflytta de stora kubbarna,än att klyva först och sedan förflytta vedbitarna.Blir lite extra arbete,men det måste bli så,eftersom vi inte kan få stockarna närmare vedskjulet.Men det fixar vi.Vädret är helt underbart också,så idag skall vi klyva i några timmar.Man känner sig rätt nära naturen,när man står där och känner doften av färsk ved        Tranorna har börjat skrika,(ja inte sjunger dom precis)talgoxarna rensar holkar för fullt och hackspetten slår sina trumvirvlar på telefonstolparna.Krokus,snödroppar,vintergäck,klosterliljor och tusenskönor blommar för fullt.Det är en underbar tid vi har framför oss.Ha en bra dag alla som läser detta.det skall i alla fall jag ha.







VAR HÄLSAD MODER JORD!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar