måndag 23 april 2012

Åskväder min fasa


På min vanliga morgonpromenad, såg jag detta elände.
Grisarna härjar för fullt i skogen, ingen trevlig syn precis.

Visst är det vår när man ser dessa gulliga lamm i hagen.har själv haft sådana här,gotländska utegångsfår .
klippte dom själv och det blev ett otroligt fint garn,redan färdigfärgat och eftersom fåren hade lite olika kulörer på sin ull,så blev garnet därefter.Det var minsann spännande att se slutresultatet.Var också en härlig känsla att kunna sticka av garn som man själv klippt ullen till.Garnet gjorde jag inte själv utan den skickade jag till ett företag i Västergötland.

Så mörknar himlen igen och min rädsla för åskan kommer åter.Har alltid varit mycket rädd för åskan ända sedan jag var liten.Min mamma hade alltid en liten resväska färdigpackad som hon plockade fram var gång det började åska.Men tänk,jag vet än idag inte vad hon hade i den.En gång(jag var nog cirka 10-11 år) fick jag en kulblixt som gick in genom höger axel och ut genom höger tå.När den kom ut genom tån så exploderade den och de personer som satt alldeles bredvid mig fick brännskador.Själv mådde jag mycket illa.En sådan upplevelse glömmer man aldrig.Kan än idag känna hur varm jag blev där blixten gick fram.


Var rädda om varandra.





VAR HÄLSAD MODER JORD!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar