onsdag 25 april 2012

En hälsning från ovan?

Undrar just vem som haft sitt bo här?




 Här ligger Findus i en liten trång trälåda,som jag egentligen skulle ha blommor i,men det blev en katt istället.

På min vanliga morgonpromemad så brukar jag sätta mig på några stockar i skogen.När jag satte mig där idag,så tänkte jag på min nyligen bortgångna mamma.Eftersom jag är lite medial,så tyckte jag det var konstigt att jag inte fått något "besök" av henne.Men när jag sitter där i granskogen,så helt plötsligt dalar det ner ett visset björklöv framför mina fötter och jag kände hennes närhet som en varm kram.Det finns inga björkar i närheten av min plats,så nog var det en hälsning från ovan.
Var på en trevlig filmvisning i Gränna igår kväll,Rolf von otter hade filmat några gamla grännaoriginal som sopköraren Johan Ahnell och AK-smen Helge Pettersson.Eftersom jag bott i Gränna så kände jag ju till dom här två.Lite vajsing på ljudet kanske,men annars var det bra.Träffade på gamla grannar och flera andra som man kände igen.Verkligen jätteroligt,hoppas det blir fler filmvisningar framöver.Alltid roligt med lite nostalgi.
Var rädda om varandra dem lilla stund vi har på jorden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar