onsdag 11 juli 2012

Morgonpromenad med överraskningar


På min morgonpromenad idag,så hittade jag faktiskt lite kantareller,inte så många men ändå!Det är tidigt för dom här.men det skall smaka gott till smörgåsen eller vad det nu blir.
Såg också ett rådjur med sitt lilla kid,men innan jag hann få upp kameran så lyckades kidet försvinna,men vad stor den hade blivit.Såg dessa två för ett tag sedan och då var kidet mycket mindre.De växer fort.
Solen skiner efter en regnig natt,men de har hotat med mera regn under dagen.Känns som att det räcker ett tag nu.Marknad i Gränna idag,men det är inget att åka på.Jag har vad jag behöver och lite till.
Var på ett ställe i Gränna igår,hon skänkte bort ved och det lät ju bra,allt som är gratis är bra.Men veden låg inuti en liten gammal helt överväxt stuga,man såg bara halva dörren på den.Långt,långt gräs och jag som kom i sandaler!!!!Det var bara att plocka av sig skorna och trampa iväg barfota i regnet,väl inne i huset fick jag en sån otrolig ångest,så jag bara rusade ut.Skulle aldrig klarat av att gå där och plocka til mig veden,då fick den vara hur gratis som helst.Det var nästan en skräckupplevelse.
Var rädda om varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar