fredag 13 juli 2012

Smultron,skogsnyckel,pion o lavendel.

Smultron på strå påminner om en svunnen barndom.



Hittade en helvit variant av den stora blå blåklockan,fanns även en ljusblå i närheten,tänk ändå vad naturen kan få till det.Hittade också den sällsynta orchideen skogsnycklar,men de fick stå kvar.En lila mycket vacker blomma.Har aldrig sett den tidigare,skall visst vara släkt med Adam och Eva.

En lite annorlunda pion och blommande lavendel,underbart med alla dessa vackra blommor.På min vanliga morgonpromenad funderade jag på att det finns så otroligt många olika grässorter,den ena vackrare än den andra.

Igår äntligen ,fick jag min husvagn såld,den skall numera bo i Dalarna.Skönt att slippa tänka på den förestående besiktningen och vinterförvaringen.Man behöver ju inte ha en massa problem i onödan.Har nästan börjat fundera på att sälja min gamle trotjänare från 1954.En moped av märket OK Special med Viktoriamotor helt i originalskick,endast två ägare med mig.Tanken ligger och gror,men vi får se hur det blir.Min tanke alltså,inte mopedtanken.

Var rädda om varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar