lördag 22 juni 2013

Så var det midsommardagen idag och vädret har varit grått och mulet,bara 15-16 grader varmt och mycket blåsigt.Då kan man verkligen undra över,varför de små fågelungarna måste flyga ur holken?Kan inte vara lätt att ta de första vingslagen i denna blåst.Denna lilla blåmesungen hamnade i klorna på min katt,jag fick tag på den och trodde att den skulle klara sig.Den såg hel ut och jag matade den med två flugor som den svalde,men efter en timma låg den på rygg med benen i vädret.Antagligen hade den fått inre skador.
Just då älskade jag INTE min katt.Men naturen är grym och det är inget vi kan göra något åt.
I morgon är den riktiga midsommaraftonen och den skall jag fira på mitt eget vis.Tycker inte om att midsommaraftonen är ändrad,då kan man likväl ändra julafton också.

Idag på morgonen så gick det två tranor här och betade gräs.
Gick en promenad i skogen och hittade dessa ljuvliga linnéor.Så liten men så otroligt vacker.

Var rädda om varandra och vår natur.

Var hälsad Moder Jord.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar