fredag 28 juni 2013

Mina vackra liljor.


Så var man hemma igen efter en dagstur med buss.Var på Husqvarna bruksmuseeum och det var otroligt stort,tog nästan 2 timmar att gå över det.Troligen missade jag en del ändå.Så blev det mat på Stadsberget i Jönköping,Fjällstugan hette restaurangen.Huset var kallt och sterilt,inte alls trevligt,maten var sisådär och inte blev man mätt heller.Nästa hållplats var Gränna och där skulle man gå omkring och shoppa en timma!!!!Jag som bott i Gränna i 20 år tyckte väl inte att det var någon höjdare precis,men eftersom jag läst om lite nytt på Andrémuseét,så gick jag dit.Så skulle resan avslutas på Grännaberget med ostkaka och kaffe.Mycket berg blev det.Men där mötte jag en tvillingsjäl som t.om hade samma födelseår som jag och hette Elisabet,precis som mitt andra namn.Tala om att kemin passade ihop.Nu skall vi fortsätta att hålla kontakten och så får vi se hur denna vänskap utvecklar sig.Alltid roligt med nya kontakter och denna kändes bara så rätt.
Stickar sockar för fullt,(trots att det är sommar),har nämligen fått beställning på 8 par som skall vara färdiga i höst.
Såg tranorna med sina två ungar på morgonen och då gol göken också.Trodde den skulle vara tyst vid midsommar.Men det är klart att nu har den inga höhässjor att gå efter.Det sades ju alltid att så fort höhässjorna kom upp,så teg göken.Han har det nog inte lätt med de nya tiderna han heller.
VAR RÄDDA OM VARANDRA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar