fredag 4 november 2011

Handarbete och promenader på Omberg



Såg i tidningen att någon ordnade med en promenad i morgon,på Ombergs sägenomspunna stigar.Det lät intressant.Förhandsbokning var nödvändig,så jag ringde upp.Det var en kvinna som svarade och hon berättade att promenaden utgick från Turisthotellet på Omberg och upp till vindskyddet vid Strand.
Där vid stockelden skulle man sedan sitta och lyssna på vad hon berättade om Ombergs sagor och sägner.
Nu har jag läst en hel del om detta,så jag skulle tro att jag vet det mesta.men nu kommer jag till poängen.Kvinnan upplyste mej om att det kostade 250:- per person.Undrade hur många som anmält sej?Jag var den första sa hon,jaha vilken respons.Jag avböjde bestämt,tyckte det var alldeles för dyrt,för att slita på sina egna skor och gå själv.Hon berättade att hon tänkte åka dit i alla fall och se om det kom flera.Men hur i herrans namn kan det komma några dit,när varken tid eller plats var utsatt i tidningen.Borde verkligen stått vem som arrangerade det hela också.Verkade i mitt tycke mycket oseriöst.Men knepen är många att tjäna pengar på.Jag kan gå alldeles gratis i skogen,med ett visst slitage på mina skor.Hon tänkte väl att försöka duger.Jag fick mej ett gott skratt i alla fall.Än är inte den sista idioten född.

Eftersom jag har en dålig pension och älskar att handarbeta,så skall jag försöka sälja lite handstickade mössor,finns i flera färger om det nu skulle vara någon som är intresserad.

3 kommentarer:

  1. Hej Laila. Supernajs mössa på bilden. Har storlek 58 och skulle vilja köpa en. Vad tar du? Med tanke på ditt inlägg ovan och garnkostnaden för en mössa kan jag tänka mig att betala en tjuga utan att pruta. Annars får jag väl sticka en själv.
    Hälsningar tekfft@gmail.com

    SvaraRadera
  2. Försök att köpa garn för 20:- så får du se hur långt det räcker.

    SvaraRadera
  3. Jag förstår att du vill ha mössan hemkörd också för det priset.

    SvaraRadera