torsdag 3 november 2011

Talgoxar,grodor,ödlor o ormskelett.


I den här vackra busken satt det nästan 30 talgoxar och några blåmesar,men när jag skulle ta bilden så flög dom nästan allihop. Men sådant är livet ibland,det blir inte riktigt som man trodde eller vill att det skulle bli.
Idag var Sarah förskräcklig på morgonen.Hon jamade och hon hoppade upp i min säng och krafsade under täcket tills jag gav upp och segade mej ur sängen.Då blev hon så NÖÖJD och gick och lade sej.Vad skall man säja om det?Jag älskar henne,men den stunden på morgonen gör jag det definitivt inte.Att husse ligger och drar sej flera timmar längre,bekymrar henne absolut inte.Det är jag som skall upp!!!!!!!!!




Skulle hämta några blomkrukor i min lilla källare och vad hittade jag där?Jo en stor vattensalamander,en liten salamanderbebis och en liten groda.Den stora salamandern hann försvinna innan jag fick fram kameran,men grodan och den lilla ödlan fick jag med på bilden.Undrar just om dom kan överleva vintern?Grodan var pytteliten,endast 1-1,5 cm.Det får gärna bo i min källare,för jag har bara blomkrukor och lite andra trädgårdsgrejor där.Så det blir lugnt och skönt för dom i vinter.De får bo där ihop med ormskelettet som jag hittade där för ett tag sedan.Det får man inte plocka bort,det för otur med sej.Har varit inbyggt här sedan huset byggdes 1854. Gammalt skrock,men jag tror blint på det.De gamla hade inte helt fel i vissa saker.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar