onsdag 2 november 2011

Höstblommor och bullbak.

Tänk att det fortfarande finns blommor kvar utomhus.Vilken fantastisk höst vi har,
 måtte det hålla i sej länge än.
Dessa blommor fotograferade jag den 1 november,förra året hade vi snö vid den här tiden.

Såg i frysen att bullarna liksom hade tagit slut.Så det var bara att baka nya.Vilken härlig doft som nybakat sprider i hela huset.De blir både godare och billigare,än de bullar man köper.De är mest bara luft och inte vet man vad det är för ingredienser i dom heller.Så jag bakar det mesta av både matbröd och kaffebröd.

Var på fest på demensboendet Lysingsgården i går kväll.Där min gamla (92 år) mor bor sedan ett antal år tillbaka.De bjöd på potatisgratäng med kassler och efter sången och snacket blev det kaffe och gräddtårta.Får väl passa på när kommunen bjuder.Om det nu var det,vet inte,men gott var det i alla fall.De äldre som bor där,undrade antagligen bara varför det var så mycket folk.De flesta är så svårt dementa så de lever i sin egen värld.Så är det med min mor också.Det är säkert 6-7 år sedan som hon kände igen mej.Det känns så oerhört svårt att inte få ett igenkännande av henne när man kommer på besök.Tänk vad ett sådant leende skulle värma.Jag känner mej full av förväntningar när jag åker dit.Kanske,kanske hon känner igen mej idag.Men jag åker helt tom därifrån,hon kände inte igen mej idag heller. Nu har jag mist hoppet om det.Åker mest dit bara för att personalen skall se att man bryr sej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar